ტრენინგები და ანგარიშები

ანგარიში
1.ტრენინგის შესახებ:
ტრენინგის დასახელება:განათლების დაწყებითი საფეხურის განათლების პედაგოგთა ტრენინგი.ქართული ენა და ლიტერატურა 1-6 კლასები
ტრენინგის ჩამტარებელი ორგანიზაცია:მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების  ეროვნული ცენტრი/საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო/.
ტრენინგის ჩატარების ადგილი:სსიპ გორის  პირველი  საჯარო სკოლა
ტრენინგის ხანგრძლივობა:24 საკონტაქტო და 13 არასაკონტაქტო საათი.
2. მიზანი და  დღის წესრიგი:
მიზანი:პროფესიული ცოდნის განმტკიცება და ამ ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარის ხელშეწყობა.
მოდულის მისაღწევი შედეგები: ა)მასწავლებლებში არსებული ცოდნის-/ენისა და დამწერლობის შესახებ,ქართული სალიტერატურო ენის ბგერითი შედგენილობა,დამარცვლის საფუძვლებიდამარცვლის წესები და ძირითადი ფონეტიკური მოვლენები/-პრაქტიკაში გამოყენება.
ბ)ვაცნობიერებთ მორფოლოგიას როგორც გრამატიკის ნაწილს.ვახასიათებთ მეტყველების ნაწილებს.
გ)არსებითი,რიცხვითი ,ნაცვალსახელთა  და ზეთსართავი სახელების ბრუნების თავისებურებანის ანალიზი.
მოდულის შემადგენელი ნაწილები:                 პირველი დღე
ერთმანეთისგაცნობა; ტრენინგისმიზნებისგაცნობა, ურთიერთგაცნობისმეთოდისგამოყენება.
      თანამედროვექართულისალიტერატუროენისბგერითიშედგენილობისდახასიათებასხვადასხვანიშნით;
      დამარცვლისსაფუძვლებისადაგადატანისწესებისპრაქტიკაშიგამოყენება;
      ასიმილაციის, დისიმილაციისადამეტათეზისისაღმოჩენაწინადადებაში;
      მორფოლოგიის, როგორცგრამატიკისნაწილისმნიშვნელობისგაცნობიერება;
      მეტყველებისნაწილებისსრულიჩამონათვალიდათითოეულიმათგანისზოგადიდახასიათება;
      არსებითსახელთაკლასიფიკაციაშინაარსისმიხედვითდამათიწინადადებაშიამოცნობა;
      არსებითისახელებისბრუნებისთავისებურებისანალიზი;
      ზედსართავსახელთამართლწერისთავისებურებისანალიზი;
მეორე დღე
      რიცხვითისახელებისმართლწერისკანონზომიერებისდადგენა;
      ნაცვალსახელთაკლასიფიკაციადამათიაღმოჩენაწინადადებაში; ნაცვალსახელთამართლწერა;
      რთულისიტყვებისმართლწერა;
      თანდებულებისმართლწერა
                               მესამე დღე
       ზმნისრაობადაკატეგორიები; ზმნებისმართლწერასთანდაკავშირებულისაკითხები;
       ზმნიზედა;
       ნაწილაკი;
       შორისდებული;
       ლექსიკოლოგიისსაგანი;
       სინონიმები, ომონიმები, ანტონიმები, მათიამოცნობადაგამოყენება;
        
       სიტყვისმნიშვნელობისშეცვლა, ეტიმოლოგია, პოლისემია;
       არქაიზმები, დიალექტიზმები, ნეოლოგიზმები, ბარბარიზმები, კალკები, ჟარგონი, დარგობრივილექსიკა;
       იდიომები, ფრაზეოლოგიზმები;
       სიტყვაწარმოება: დერივატებიდაკომპოზიტები.
                                მეოთხე  დღე
      სინტაქსის, როგორცფილოლოგიურიმეცნიერების, შესახებსაუბარი.
      სიტყვათასინტაქსურიშეკავშირებისადაწინადადებაშისიტყვათაწყვილებისგაცნობა;
      წინადადებაშისიტყვათაწყობისფუნქციებისგაცნობა;
      წინადადებისტიპებისგაცნობამოდალობისმიხედვით;
      წინადადებისწევრებისგაცნობა;
      სასვენინიშნებისმართებულადხმარებისწესები;
      პირდაპირიდაირიბინათქვამისგაცნობა.
      სტილისრაობისგანსაზღვრასამწერლობოენაში.
      სტილისტიკის, როგორცფილოლოგიურიმეცნიერების, მიმოხილვა.
      ფუნქციონალურისტილისტიკისადაძირითადიფუნქციონალურისტილებისგაცნობა.
      სინონიმიისფუნქციისგაცნობასტილისტიკაში;
      ლექსიკურისტილისტიკისძირითადისაკითხებისგანხილვა;
      ძირითადისტილისტიკურიხარვეზებისგაცნობადამათიდენტიფიცირებაზემუშაობა
                                მეხუთე დღე
       ლიტერატურისმცოდნეობითიტერმინებისგაცნობადაიდენტიფიცირება;
       ლიტერატურულიჟანრებიდამათიძირითადიმახასიათებლები;
       სხვადასხვაჟანრისმხატვრულიტექსტებისკომპოზიციურიელემენტებისგაცნობა.
       მასწავლებლებიგაეცნობიანარგუმენტირებულიესესდაწერისსპეციფიკასდამისიშეფასებისკრიტერიუმებს.
      ტრენინგის მონაწილეებს გვქონდა საშუალება დაგვესვა ტრენერისათვის სასურველი და მნიშვნელოვანი შეკითხვები.
       
       დებრიფინგი “რა ვისწავლეთ? როგორ გამოვიყენებ შეძენილ კომპეტენციებს საგაკვეთილო პროცესში?”  ტრენინგის მიწურულს მოხდა ნასწავლი მასალის შეჯამება. თითოეულმა ჩვენთაგანმა აღნიშნა, გაკვეთილის რომელ ფაზაზე და როგორ გამოიყენებდა ტრენინგზე ნასწავლ მასალას სასწავლო პროცესში.
       ტრენინგის შეფასება: ტრენერის შეკითხვაზე გაამართლა თუ არა ტრენინგმა მათი მოლოდინი, ყველამ ერთხმად აღვნიშნეთ, რომ ტრენინგმა მოლოდინს გადააჭარბა, იყო მეტად საინტერესო, პროდუქტიული. ასეთი პრაქტიკული დანიშნულების  ტრენინგები საჭიროა ხშირად ჩატარდეს საჯარო  სკოლის პედაგოგებისთვის, რომ ის რისი გაკეთებაც მათთვის წარმოუდგენელი იყო საკუთარი ძალებით სხვისი დახმარების გარეშე, ახლა ტრენინგის გავლის შემდეგ ეს უკვე მეტად იოლი იქნება.
ტრენინგის მნიშვნელობის დასაბუთება:აღნიშნული ტრენინგისას ჩემთვის მნიშვნელოვანი და ახალი იყო ყველაფერი.ტრენინგში მონაწილეობამ მომცა სტიმული და გამიზარდა ახალი იდეების, ინოვაციების განხორციელების მოტივაცია.

აუცილებლად გამოვიყენებ ტრენინგში ათვისებულ სიახლეებს სასწავლო პროცესში. გავამდიდრებ ჩემს გაკვეთილებს ვიდეო - მასალითაც.კოლეგებს შევთავაზებ ჩემ მიერ შეძენილი ცოდნისა და უნარების გაზიარებას ტრენინგის სახით და დავარწმუნებ, რომ ეს სიახლე დადებითად იმოქმედებს მოსწავლეთა სასწავლო პროცესში ჩართულობაზე.

No comments:

Post a Comment